12. ožu 2013.

Svetinikolske piroške


Piroške ; punjeno testo polukružnog oblika koje se prži ili peče. To je uglavnom tradicionalno jelo u Rusiji i Poljskoj. Ove "svetinikolske piroške"  nazvala sam po gradu  Sv. Nikole  u Makedoniji jer sam recept dobila od moje drage prijateljice Vesele !  Kada sam prvi put probala ,odmah mi se svidelo. Nadam se da će se i vama svideti, jer ovo testo je zaista odlično a i univerzalno ; slane i slatke piroške !

POTREBNO JE :
  • 450 g kisele pavlake ( ja sam koristila zamensku pavlaku sa biljnom masti 12% )
  • 3 jajeta
  • brašna koliko je potrebno za glatko testo
  • 1 prašak za pecivo
  • malo svežeg kvasca (10 g) ili suvog kvasca
  • soli 2 kašikice
  • 300-400 gr mlevenog mesa
  • glavica luka
  • mešavina začina, biber
  • dosta ulja za prženje
  • Ako volite špinat -spanać,  možete i ovako puniti piroške : ispržiti kratko beli luk na malo ulja ,dodati kašiku brašna i obareni špinat. Sipati mleka , osoliti i skuvati gusto. Posebno  skuvati 2 jajeta da budu tvrdo kuvana, usitniti i pomešati sa špinatom. Po želji može se dodati i svežeg sira.
PRIPREMA :
  • umutiti jaja, dodati kiselu pavlaku, posoliti
  • kvasac preliti s pola dcl tople vode, sačekati 5 min i dodati jajima
  • brašna postepeno dosipati i mesiti,  dodati prašak za pecivo
  • količina brašna nije određena, testo treba da je mekše a ipak da se jako ne lepi. Nije dobro da bude tvrdo testo. Sipati malo ulja na ruke i premesiti da ostane glatko. 
  • ostaviti testo da odmara 30-40 min
  • za to vreme na luku ispržiti meso da omekani-dodavati vodu ali na kraju pustiti da voda ispari
  • testa ima dovoljno , može se podeliti na dva dela , lakše se radi 
  • praviti male loptice, rukama ih razvlačiti u krug i stavljati kašiku mesa ili špinata (slika )
  • preklopiti testo i krajeve pritisnuti
  •  dosta ulja zagrejati i pržiti polagano piroške da porumene (dosipavati stalno ulja, ne sme biti malo )
  • vruće piroške se mogu stavljati u prženi susam i na papir da upije masnoću


     Od ovako umešanog testa i krofne i uštipci su izvrsni !
                                                        
                                                                         Prijatno !


Nema komentara:

Objavi komentar

Hvala što ste posetili ovaj blog !